main content

post area

دانلود آهنگ چرا رفتی از همایون شجریان + متن آهنگ

چرا رفتی از همایون شجریان

متن آهنگ همایون شجریان به نام چرا رفتی

چرا رفتی چرا من بیقرارم

به سر سودای آغوش تو دارم

نگفتی ماه تاب امشب چه زیباست

ندیدی جانم از غم ناشکیباست

چرا رفتی چرا من بیقرارم

به سر سودای آغوش تو دارم

خیالت گرچه عمری یار من بود

امیدت گرچه در پندار من بود

بیا امشب شرابی دیگرم ده

زمینای حقیقت ساغرم ده

چرا رفتی چرا من بیقرارم

به سر سودای آغوش تو دارم

 

توضیحاتی درباره اثر و آهنگ چرا رفتی از همایون شجریان

از آخرین باری که یک تصنیف موسیقی سنتی این‌همه فراگیر شود و همه‌جا آن را بشنوی، زمان خیلی زیادی می‌گذرد؛ شاید حتی چند دهه! یعنی آن زمانی که موسیقی پاپی در کار نبود و رپ و سبک‌های امروزی‌تر هم هنوز وجود نداشتند و موسیقی اصیل ایرانی یکه‌تاز میدان بود. «چرا رفتی» اما توانست تنها قطعه هیت سنتی سال‌های اخیر باشد، حتی بیشتر از «ارغوان» مهیار علیزاده و علیرضا قربانی که یک سال قبل از آن موفقیت‌های زیادی کسب کرده و مورد توجه خواص جامعه و بخش زیادی از عوام واقع شد.

کسی نمی‌داند که در موفقیت غیرقابل تصور این تصنیف چه عاملی بیش از همه نقش داشته؛ عاشقانه‌ی زیبای سیمین بهبهانی یا ملودی دلنشین تهمورس پورناظری یا تنظیم شرقی و مدرن دیوید گارنر یا آواز تأمل‌برانگیز همایون شجریان ؟

اما بدون‌شک کسی نمی‌تواند منکر نقش ویدیوکلیپی شود که به کارگردانی «باران کوثری» در مراسم رونمایی این آلبوم پخش شد و بعداً حواشی متعددی به وجود آورد و همین حاشیه‌ها « چرا رفتی » را به دل توده‌های مختلف مردم راه داد.

یکی دیگر از نکات مهم در این تصنیف، بخش اوج آواز آن است که داستان جالبی دارد. در حالی که این آلبوم میکس و مستر شده بوده و آخرین مراحل پیش از انتشار را طی می‌کرده، همایون شجریان به همراه سهراب پرناظری در استودیو مشغول ضبط آواز تصنیف «با من صنما» از موسیقی فیلم «آرایش غلیظ» بوده‌اند که همایون با تبحر بی‌نظیری آن را اجرا می‌کند و سپس سهراب اصرار می‌کند که حالا که همایون چنین اجرایی داشته، تکه اوج «چرا رفتی» را مجدداً بخواند و سرانجام اصرارهای سهراب بر تنبلی ذاتی همایون می‌چربد و اوج این تصنیف به این شکل اجرا می‌شود.

  1. میلاد گفت:

    همایون جان مرسی از صدای خوبت..چشم مردم ایران بعد از پدر گرامی به شماست.

  2. میلاد گفت:

    حالم بده از اینکه استاد شجریان هر جای این دنیا بود خیلی بهتر زندگی میکرد و صدو بیست ساله میشد با یه زندگی خیلی عالی..درسته ایرانی بود اما میتونست بره اما به خاطر ایران و مردم این مملکت موند و اذاب کشید مخصوصا با ممنوع کردن کنسرت های این بزرگوار..استاد محمدرضا شجریان احتیاج مالی نداشت فقط به عشق این مردم موند و اذاب کشید. و اخرشم از بین ما خیلی زود رفت..اگه زیادگویی کردم ببخشید حالم خیلی بده..

  3. Srousht گفت:

    خیلی آعنگ غم انگیزوتودلبرویی بود واقعا مرسی همایون جان👍

  4. محمد رضا علی ابادی گفت:

    بسیار اهنگ زیبایست ماندگار جاوید

  5. mehrshad گفت:

    اهنگش چوه چوه بود همایون سره این اهنگ گفته بود بیا فیت بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =